22 września 2015

Muffinki

Słuchajcie, zawsze chciałam mieć łatwy i szybki przepis na muffinki czy babeczki jak kto woli... testowałam  i testowałam, ale jakoś nie byłam zadowolona. Wtedy znajoma powiedziała, że podeśle mi swój sprawdzony przepis i jest...
Zawsze wychodzą, można się bawić przepisem i modyfikować go - zamiast mleka dałam raz szklankę świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy i też wyszły super.... czasem do mąki dodaję kakao i wychodzą ciemne i smakowite...
Pobawcie się same...


Składniki suche:
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
- Wszystkie suche składniki wymieszać ze sobą

Składniki mokre:
1/2 szklanki oleju słonecznikowego
1 szklanka mleka 
2 jaja
- Wszystkie mokre składniki wymieszać ze sobą

No to do dzieła:
Wlewamy połączone składniki mokre do połączonych składników suchych i mieszamy do połączenia się w jednolitą masę. Jeśli wyda Wam się za gęsta dolejcie trochę mleka i wymieszajcie. 
Teraz możecie dodać delicje np. wiórki kokosowe, skórkę pomarańczową, orzechy czy suszone owoce - eksperymentujcie!!! 
Zawsze wychodzą :-)
Wlewamy do 3/4 wysokości papilotki.
Pieczemy 20-25 min. w 180 stopniach

Smacznego !!!



2 komentarze:

  1. Te muffinki są pyszne i zdrowe. Lubię się nimi delektować gdy moja mama (MWRHEWA) je upiecze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje Słoneczko, sama umiesz je upiec przecież :-*

      Usuń