25 lutego 2016

Marcepanowe ciasteczka

Wiecie co? Dorwało choróbsko i moją córcię. Siedzimy sobie w domciu i pomyślałam, że fajnie by było jakoś ją rozweselić. 
Przeglądałam przepisy tu i ówdzie i natrafiłam na fajne ciasteczka z wykorzystaniem masy marcepanowej, a że od jakiegoś czasu zalegała mi w szafce to ja wykorzystałam.
Przetestowałam przy okazji foremkę do wykrawania ciasteczek, choć "misiek' udostępnił mi tylko mordkę ;-)
Przepis z: Moje Wypieki

Składniki:
130 g masy marcepanowej
60 g drobnego cukru do wypieków 
90 g masła, w temperaturze pokojowej
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 żółtka

1 łyżeczka ekstraktu z migdałów lub pół łyżeczki aromatu migdałowego

No to do dzieła:
- zagnieść ciasto ze wszystkich składników;
- spłaszczyć kulę ciasta, wsadzić do woreczka i na godzinę wsadzić do lodówki;
- odrywając małe kawałki ciasta formować kulki i odkładać je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia;
- można widelcem spłaszczyć kulki  nadając im wzorek albo jeśli ko z Was ma - można odbić stempelek - u mnie mordka miska
- piec 10-12 min w 180 stopniach;

Smacznego !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz