1 lutego 2016

Proste serowe ciasteczka z jabłkiem

Nadal zimno na dworze, ale jakoś wiosnę na horyzoncie trzeba zacząć dostrzegać... (wysiałam do doniczki arbuza)... polatałam po domu i sobota prawie zleciała.

Rodzinka przyjechała akurat to szybkie ciasteczka machnęłam, gdzieś w necie natrafiłam, wydrukowałam i widać przydało się ;-)

Składniki:
- 25 dag sera białego
- 25 dag masła
- 25 dag mąki pszennej
- 1 żółtko (białko do smarowania ciasteczek przed pieczeniem)
- 2-3 jabłka
- cynamon
- cukier puder do posypania

No to do dzieła: 
- Ser biały przekręcić przez maszynkę lub przecisnąć przez praskę do ziemniaków;
- Zagniatamy ciasto z mąki, masła, zmielonego sera i żółtka;
- jabłka obieramy i kroimy na półksiężyce;
- rozwałkowujemy ciasto i wycinamy szklanką koła, w środek każdego koła wkładamy jabłko grubszą częścią na zewnątrz koła;
- jabłko w środku koła posypujemy delikatnie cynamonem;
- pieczemy 20 min w 180*C z termoobiegiem lub do zezłocenia się
- po upieczeniu jeszcze gorące posypujemy obficie cukrem pudrem;

Smacznego !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz