7 lutego 2016

Ciasteczka owsiane

Chyba wiosna idzie już powolutku, bo energia do mnie wraca, słonko za oknem - dziś nawet posiedziałam chwilę z buzią w słońcu. 
Cieplutko i milutko - witamina D znów krąży w żyłach...
Moje "weny" czyli moje córcie znowu chciały jakiegoś smakołyka... padło na ciasteczka owsiane.
Poszukałam w swoich zeszytach i są... szybkie i smaczniutkie.

Składniki:
50 g masła
1 szklanka płatków owsianych
1/2 szklanki brązowego cukru
1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
dodatkowo można dodać łyżeczkę cynamonu

No to do dzieła:

- masło roztopić na patelni, dodać płatki owsiane i prażyć je do zezłocenia - na koniec dodać cukier wymieszać i odstawić do przestudzenia;
- mąkę, proszek do pieczenia i cynamon wymieszać ze sobą;
- przestudzone płatki z cukrem wrzucić do malaksera dodać jajko i chwilę miksować;
- zmiksowane jajko i płatki dodać do suchych składników wyrobić na zwartą masę;

- masę rozwałkować na placek o grubości 0,5 cm. Wycinać małym kółkiem ciasteczka i układać na wyłożoną papierem blaszkę;
- piec 12-15 min w 180 stopniach.


Smacznego !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz