2 listopada 2015

Precle

Choć robiłam je jakiś czas temu - to moja starsza córcia codziennie mnie pyta czy wrzuciłam przepis na bloga??? No to wrzucam... :-)

Ciasto drożdżowe, które nawet mnie zaskoczyło. 
Fajnie się z nim pracuje. Łatwo formuje się je, nie rwie się i jest smaczne.
Co prawda trochę zachodu z preclami jest, ale warto. Najpierw przed pieczeniem musisz je obgotować, a potem piec w bardzo wysokiej temperaturze. 
Plusem całości jest, że sam decydujesz czy wolisz je na słono (posypane solą morską) czy na słodko (jeszcze gorące posyp cukrem pudrem), a może z sezamem lub innymi ziarenkami... pokombinujcie !!!

Przepis pochodzi z Moje Wypieki 

Składniki:
1,5 szklanka letniej wody
1 łyżka cukru
2 łyżeczki soli 
7 g suchych drożdży lub 14 g świeżych
4,5 szklanki mąki pszennej
56 g masła, roztopionego

Ponad to:
2 litry wody
5 łyżek sody oczyszczonej
do posypania: sól morska, mak, sezam, posiekane orzechy - co tam chcecie
żółtko roztrzepane z 1 łyżką wody do posmarowania precli przed pieczeniem

No to do dzieła:
- Mąkę wymieszać z suchymi drożdżami (jeśli używasz świeżych - najpierw zrób rozczyn);
- dodać resztę składników wyrobić na koniec dodawać roztopione masło;
- wyrobić ciasto, aby było gładkie i elastyczne i odstawić do wyrośnięcia (ok. 1,5 godziny);
- w szerokim garnku zagotować wodę z sodą;
- wyrośnięte ciasto wyjąć z misy i krótko je wyrobić - wyrobione podzielić na równe części;
- z każdej części uformować wałeczek i zawinąć go jak precla;
- odłożyć na blaszkę oprószoną mąką;
- po uformowaniu wszystkich kawałków ciasta w precle, nie czekając na wyrośnięcie obgotowywać poszczególne precle ok. 30 sekund każdy;
- wyjmować łyżką cedzakową z powrotem na blaszkę;
- przed włożeniem do piekarnika posmarować każdy obgotowany precel żółtkiem z wodą i obsypać czym tam chcecie;
- piec w piekarniku nagrzanym do 230 stopni przez ok. 13-15 minut;

Smacznego !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz