3 listopada 2017

Helloween - paluchy wiedźmy

Trochę mnie poniosło... Pierwszy raz jak je zobaczyłam - znaczy te paluchy - niezbyt do mnie przemówiły. Zastanawiałam się czy byłabym w stanie je zrobić i potem jeszcze spróbować zjeść... Podjęłam wyzwanie i zrobiłam je.
Przepis prosty, wykonanie zresztą też. Dzieciaki zachwycone :-)
Spróbujcie...


Składniki:
350 g mąki
150 g cukru pudru
180 g masła (zimnego)
2 jajka
aromat migdałowy
szczypta soli
migdały całe sparzone i obrane ze skórki

No to do dzieła:
- wszystkie składniki szybko zagnieść;
- potem kulę ciasta spłaszczyć, owinąć folią i schować do lodówki na minimum 30 min.;
- po tym czasie rozwałkować cienko i wykrawać kwadraty z ciasta;
- na jednym z brzegów ciasta nałożyć dżemu (najlepiej śliwkowy lub z truskawek - żeby był czerwony) i zwinąć rulonik z ciasta;
- tępą stroną noża odcisnąć linie jak w zgięciach palców;
- jako pazur wcisnąć migdał i odrobiną dżemu;
- piec ok 15 min w 190 stopniach.

Smacznego !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz