8 grudnia 2016

Maślane ciasteczka

Dziś szybko... Zostały mi żółtka po innym cieście, wiec szukałam jakiegoś przepisu żeby wykorzystać żółtka... no i padło na kruche, maślane ciasteczka - idealne do kawy.
Spróbujcie.

Składniki:
3 szklanki mąki tortowej
2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
250 g miękkiego masła
4 żółtka
¾ szklanki cukru pudru
2 łyżki cukru waniliowego

No to do dzieła: 
- Mąkę, proszek do pieczenia i cukier puder przesiać do miski i wymieszać. 
- Dodać żółtka, miękkie masło, cukier waniliowy zagnieść elastyczne, miękkie ciasto. Jeśli będzie się lepić podsypać lekko mąką. 
- Można przełożyć do maszynki i wyciskać ciasteczka prosto na blaszkę - gdy jest nie posmarowana przylepiają się znacznie lepiej. Ja kleiłam kuleczki i spłaszczałam je stempelkiem.
- Przed pieczeniem można przesmarować skłóconym jajkiem, będą się ślicznie świecić.

- Piec w 180 stopniach i piec około 12 -15 minut do lekkiego zrumienienia. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz