7 października 2016

Sernik na zimno - Śnieżny puch

Wiem, wiem - dawno nie pisałam, ale sezon letni to u mnie praca, praca i jeszcze raz praca. Mało wolnego czasu miałam i może mniej rzeczywiście się u mnie w kuchni działo...
Co nie co jednak gotowałam, ale nie było czasu tego na bloga wrzucać, może teraz uda się trochę nadrobić zaległości.
Wczoraj naszła mnie ochota na coś nieskomplikowanego i powstał sernik na zimno, lekki i puszysty- istny ŚNIEŻNY PUCH...



Składniki:
Ser biały 50 dag - np. twaróg sernikowy President,
3 łyżki cukru pudru,
2 śnieżki,
1 szkl mleka,
2 galaretki np. cytrynowe,
1/2 l wrzącej wody, herbatniki
Posypka:
6 łyżek wiórek kokosowych,
1 łyżka masła,
2 łyżeczki cukru

No to do dzieła:

- Rozpuść galaretki w 1/2 l wrzącej wody i ostudź;
- Dno formy 24 x 24 cm wyłóż biszkoptami (przycięłam je tak, żeby były na całym dnie blachy);
- Ser mikserem na wolnych obrotach wymieszaj z cukrem pudrem, a Śnieżki ubij mikserem na najwyższych obrotach ze szklanką zimnego mleka.
- Sztywny krem połącz ze serem. Następnie do masy serowej zacznij partiami wlewać zimną płynną galaretkę,
- Gotową puszystą masę przełóż do formy z herbatnikami. Wyrównaj wierzch. 
- W rondelku rozpuść masło. Dodaj wiórki i cukier. Smaż na małym ogniu ciągle mieszając do ładnego zezłocenia,
- Posyp zimną posypką kokosową. i do lodówki na kilka godzin lub na noc.




Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz